29 maart 2011

Karaktereigenschappen

Wat we heel belangrijk vinden voor onze kinderen en onszelf is het ontwikkelen van een goed, bijbels karakter. Een karaktereigenschap kan bijvoorbeeld geduld zijn, gastvrijheid, opoffering, vriendelijkheid. Nu heb ik een lijst gevonden met alle karaktereigenschappen. Deze zijn echter in het Engels en die hoop ik binnenkort te vertalen in het Nederlands. Het lijkt me erg leuk om in ons gezin bijv. elke maand een bepaalde karaktereigenschap in de schijnwerpers te zetten. Er kunnen ook leuke activiteiten mee gedaan worden.

Ik heb helaas nog geen leuk boek kunnen vinden over karaktereigenschappen en leuke activiteiten daarbij. Dus als je een tip hebt...

Een voorbeeld  van het oefenen met een karaktereigenschap uit het boek Familytraditions van Ledbettter en Smith (Focus on the Family) hier verkrijgbaar.

Karaktereigenschap 'Moed'
Ga met de kinderen skieen (indoor), skeeleren, kanoen, klimmen of een andere sport en vertel hen dat om dit te durven moed nodig is. Wat is moed eigenlijk? Weet je of jij moed hebt? Wat staat er in de Bijbel over moed?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-