20 oktober 2011

Evangelist Ray Comfort met indrukwekkende documentaire...





Ray Comfort: "Abortus in achtertuin Nederlanders"
Film heeft al mensenlevens gered

Zijn documentaire '180' (www.180movie.com) over abortus werd in drie weken tijd een miljoen keer bekeken. De film heeft er al meerdere keren voor gezorgd dat baby's alsnog niet geaborteerd werden. In de film krijgt Ray Comfort het voor elkaar dat mensen binnen enkele minuten hun abortusstandpunt drastisch wijzigen. CIP.nl sprak met evangelist Ray Comfort over het succes van de film en waarom Nederlanders naar de ondertitelde versie van de film zouden moeten kijken.

"Nederlanders zouden deze film moeten bekijken zodat ze weten wat er in hun eigen achtertuin gebeurt," vertelt Ray, zelf joods. "Het was niet heel lang geleden dat een bepaalde man de macht kreeg en het bloed van miljoenen verspilde. Dit gebeurde niet over een nacht ijs. Het had tijd nodig en één voor één nam Hitler landen over en vermoordde onschuldigen. Degenen, die zich deze duistere periode herinneren uit de geschiedenis, zullen het met me eens zijn dat dit nooit meer mag gebeuren. Dat is nu dus wel het geval: in de achtertuin van uw eigen land."

In de jaren 80 nam iemand Ray Comfort bij de arm en zei: 'Wist je dat de nieuwe bekeerling - Fran - erop uit is om een abortus te hebben?' "Toen ik erachter kwam dat ze al in het ziekenhuis was, sprong ik in mijn auto, reed naar de stad en liep zo snel mogelijk naar haar kamer. Ze zat op een bed en men had haar al klaargemaakt voor de ingreep. Ik zei tegen haar, 'alsjeblieft, doe het niet!' Ze lachte en zei, 'het is goed zo. Ik laat geen abortus meer doen. Ik heb net gebeden tot God dat, als hij niet zou willen dat ik een abortus laat doen, Ray Comfort moest komen om me tegen te houden'. Twee jaar later zag ik een kind kruipen op het gras. Het was Frans'  kleine kind, het kind wat ze bijna had laten aborteren. Op dat moment drong het tot me door dat twee jaar eerder ik was gebruikt - op een kleine manier - om dit kleine leventje te redden. Abortus is namelijk het nemen van een mensenleven, iets wat ons allemaal aan het hart zou moeten gaan."

Ray: "De Bijbel zegt: 'Vergiet iemand het bloed van de mens, dan zal diens bloed vergoten worden; want naar het beeld van God heeft Hij de mens gemaakt.' Wij kunnen vaak als mensen nog niet eens een schaap of koe doden, terwijl dat beesten zijn. Wanneer we het leven nemen van een ongeboren mensenleven, dan zegt de Bijbel dat we daar voor moeten betalen met ons leven. Zo serieus is het, dat komt omdat de mens is gemaakt naar het beeld van God. Het is een unieke creatie en is van grote waarde in de ogen van de Schepper. Daarom zouden we een afkeer moeten hebben van abortus."

De film '180' heeft al mensenlevens gered zoals het kind van Fran. Christen Joseph Wade was enkele dagen geleden bij een abortuskliniek met zijn laptop. Hij liet de trailer zien van de film aan twee voorbijgangers, waarna de hele film werd bekeken. Comfort vertelt: "Een van hen was vier maanden zwanger, de andere drie. Ze kwamen naar die kliniek om een abortus te laten uitvoeren. Ze waren na het kijken beide in tranen, omhelsde Joseph Wade en kozen ervoor hun baby's niet te aborteren maar om in plaats daarvan de baby's te laten adopteren."

Bekijk de hele documentaire hier. Druk op 'cc' om de ondertiteling aan te zetten. Verspreid de film onder uw kennissen. 

Bron:www.cip.nl


2 opmerkingen:

  1. Beste Marjolein,
    Ik heb de documentaire net gekeken en meteen doorgemaild naar mijn vrienden.
    Ik zou willen dat ik net zo welbespraakt was als deze meneer, respect voor deze man!
    Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I've recently been reading Way of the Master by Ray Comfort and it has been so convicting and eye opening!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-