11 oktober 2011

Zuurkoolschotel met kip kerrie

Meestal leg ik bovenop mijn zuurkoolschotel wat ananas (erg lekker), maar wat ook een leuke variatie is is de zuurkool-ovenschotel met kip kerrie.

Eerst kook je de zuurkool en die leg je onderin de ingevette ovenschotel, daarna bak je kipfiletstukjes gaar en je doet er een pot chicken tonight kip kerrie bij. Dit mengsel (evt. met ananas) giet je over de zuurkool. Dan doe je er een laag aardappelpuree overheen en dan een paar cashewnoten en vervolgens wat geraspte kaas (ja het is een stevige maaltijd ;-)

Een heerlijke variatie op de Hollandse zuurkoolschotel!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben op je blog gekomen via Zeeuwse Mama.
    Ik ga je volgen, je schrijf over dingen die mij interesseren.
    Groeten,
    Lisette

    PS Dit lijkt me erg lekker om een keer te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm, lekker hoor, net uitgeprobeerd, nog even experimenteren met goede hoeveelheden voor 6 personen...

    Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-