03 september 2012

Hoe bouw je een huis van gebed?

Volgens Ann Voskamp kun je een huis van gebed bouwen door de volgende bouwstenen te gebruiken:

SHELTER (SCHUILPLAATS)

S-Short (Gebruik korte gebeden, soms tussen de bedrijven door. Gebruik eventueel gebeden die in de Bijbel staan)
H-Helps (Lees boeken over gebed en lees wat erover in de Bijbel staat)
E-Establish a Place (CreĆ«er een plaats van gebed. Heb je ergens een stille ruimte waar je gezinsleden zich kunnen terugtrekken om te bidden en Bijbel te lezen?)
L- Lists (Maak een lijst met personen of gebeurtenissen waar je voor wilt bidden)
T- Together (Bid veel samen als gezin)
E- Establish a Time (Bid niet alleen tussen de bedrijven door, maar ook op een vaste tijd)
R- Reminders (Zet of hang dingen of teksten neer die je helpen herinneren om te bidden. Denk bijv. aan een speciale ring die je draagt om je te herinneren aan het gebed)

Lees het hele artikel hier op de blog van Ann Voskamp





2 opmerkingen:

  1. Dat zijn korte maar krachtige en bruikbare bouwstenen Marjolein!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga heel vaak psalmen/ gezangen/ hymns zingen. B.v. 1).vleugels (Heer wil mij op Uw vleugels nemen, gelijk een arend met haar jongen doet),2). Wat de toekomst brengen moge, mij geleid des Heeren hand, 3). amazing grace how sweet the sound, 4). Heer ik hoor van rijke zegen, 5).Zoekt eerst het koninkrijk van God zijn een paar van die gezangen/ hymns die veel in mijn gedachten zijn als ik het nodig heb. Daarnaast heb ik ergens een tip gehoord/ gelezen om schrift te memoriseren. In tijden van 'nood' kan dat heel erg bemoedigend werken. B.v. (SV) Spreuken 16.3/ psalm 46:2 zo een paar voorbeelden die mij helpen om te blijven bidden. Maar o wat ben ik dan een mens die veel vergeet als het van mezelf zou moeten komen. Vaak als er veel te doen is, 'schiet' het bidden er zo snel bij in. Maar dat zou het eerste moeten zijn waar ik aan denk. Marjolein bedankt weer voor deze bemoediging. Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-