12 september 2013

30 principes voor het leven (1-10)

Charles Stanley van InTouchMinistries heeft aan de hand van de Bijbel 30 principes opgesteld die je kunnen helpen in je geloof. Hieronder zijn 10 van de 30 principes vertaald weergegeven. De andere principe volgen binnenkort. De belangrijkste voor mij is: Gehoorzaam God in alles en laat de consequenties aan hem over.

1- Onze intieme relatie met God (Zijn hoogste prioriteit voor ons leven) bepaald de impact van ons leven.

2- Gehoorzaam God en laat alle consequenties aan Hem over.

3- Gods Woord is een standvastig anker in tijden van storm in ons leven.

4- De wetenschap dat God aanwezig is geeft ons energie voor ons werk.

5- God vraagt niet van ons dat we Zijn wil begrijpen, maar wel dat we Zijn wil gehoorzamen, zelfs al lijkt het onredelijk.

6- Je oogst wat je zaait, meer dan je zaait en later dan je zaait.

7-  De momenten van duisternis in je leven duren alleen maar zolang nodig is, zodat God tot Zijn doel in ons leven kan komen.

8- Vecht je (geestelijke) strijd uit op je knieën (in gebed) en je zal altijd als een winnaar uit de strijd komen.

9- Vertrouwen op God betekent dat Hij verder kan kijken dan dat wij kunnen zien of begrijpen.

10- Als het nodig is zal God hemel en aarde bewegen om ons Zijn wil te laten zien.



7 opmerkingen:

  1. Ha Marjolein,
    ben zo benieuwd naar je blog over de boeken. Zie wel de 'aankondiging' maar niet het blog. Klopt dat..?
    Groet,
    AnneR

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zin die triggert mij: "Gehoorzaam God in alles en laat de consequenties aan Hem over."

    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marjolein,

    Lang heb ik getwijfeld of ik eens zou reageren op je stukjes. Ik kom al geruime tijd op je site voor tips (lekkere recepten trouwens!!) en inspiratie. Ik herken mezelf in veel dingen met jou, ook ik ben getrouwd, moeder (heb er nu 2, derde wonder is op komst) en volgens mij zijn we ook ongeveer van dezelfde leeftijd (ik ben 29). Mijn gezin heeft de prioriteit en ik werk daarom maar 2 daagjes per week. Verder probeer ik ook een goed christen te zijn en mijn kinderen daarin voor te leven. Er is alleen één 'nadeel' aan jou en bijvoorbeeld een Michelle Duggar (ben ik ook groot fan van!!) Jullie lijken zo zeker in alles qua geloof. Iedere dag stille tijd, vertrouwen hebben in gebed, en nu bovenstaande lijst weer. Ik zou het ook graag willen, maar vind het zo moeilijk om me over te geven aan de Heer. Enerzijds bemoedig je me, inspireer je me en anderzijds voel ik me vaak zo tekort schieten als ik naar vrouwen zoals jij en Michelle Duggar kijk. Ik vind bovenstaande punten zo mooi, maar zo ontzettend moeilijk om te bevatten, misschien zelfs wel te geloven?? Ik vind het echt een worsteling en benijd je dat jij zo veel vertrouwen lijkt te hebben. Ik hoop dat jij dit prachtige geloof behoudt en mij daarin weer wil bemoedigen in komende blogs! Groetjes, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mieke, Bedankt voor je reactie, fijn! Mieke, ik kan maar één reactie geven en dat is dat ik alles te danken heb aan God. Zonder Hem, zonder tijd met Hem ben ik niks en kan ik niks en komt er niks uit mijn handen voort. Met Hem ontvang ik kracht voor elke dag, ideeën voor mijn blog en stil vertrouwen op Hem. Je hoeft mij dus echt niet te benijden, van mezelf ben ik niets, echt niet. Maar ik mag zien en ervaren dat Hij Zijn kracht laat zien, door mijn zwakheid heen en dat wil Hij ook bij jou Mieke. Maak een afspraak met jezelf dat je elke dag een stukje uit de Bijbel leest en dat gelezen stukje bestudeerd (bijv, met de studiebijbel) en dat je bidt (bijv. voorbeeldgebeden uit de bijbel). Ik weet zeker dat zowel jij als je gezin gezegend zal worden als je je in gehoorzaamheid toewijd aan Hem. Veel zegen! Groetjes Marjolein

      Verwijderen
    2. Dank voor je reactie. Oprecht van je en bemoedigend voor mij! Ik ga er mee aan de slag. Soms heb je net dat zetje nodig van een medereiziger als de weg even eng en onoverzichtelijk lijkt. Keep up the good work! Ik kom regelmatig nog even een kijkje nemen op je blog. Groetjes!

      Verwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-