20 november 2014

Bijna Advent...(tips en ideeën)

(((Bedankt voor het massale kijken naar de documentaire van eergisteren. Ook waardeer ik de verschillende reacties. Het was voor mij vooral schokkend om door middel van de documentaire de achtergrond te leren kennen van sinterklaas. Hieraan verbind ik niet gelijk dat ook het kerstfeest niet meer gevierd mag worden. Het is denk ik wel erg belangrijk om de adventstijd en het kerstfeest echt te laten draaien om Jezus geboorte en het Evangelie en niet om allerlei heidense rituelen of voorwerpen. Dat is althans mijn mening. Ik wil graag de discussie hierover weer sluiten, dus hieronder geen nieuwe reacties over de documentaire alsjeblieft.)))


Ik heb al vaker over Advent geblogd en ideeën gegeven om samen toe te leven naar het kerstfeest en deze heb ik hieronder voor jullie even op een rijtje gezet.

Ideeën om met je kinderen toe te leven naar kerst

Adventsrooster van Ann Voskamp in het Nederlands vertaald

Filmpje over tegenstellingen kerst

Toeleven naar kerst met de kinderen

Adventstijd met het gezin

Mooie kerstliederen

En via familynight2012.blogspot.nl:

Allerlei links voor Advent




4 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je linkjes. Voor mij is het een zoektocht: wat te doen met advent. Eigenlijk is de diepste kern ... ik zou zo graag willen dat mijn oudere kinderen zich bewust worden van het feit dat God er voor hen is. Dat Hij gekomen is. Wat Hij gedaan is. Dat God doet wat Hij zegt. Voor kleinere kinderen is er zoveel te doen. Maar voor oudere kinderen ... het is een zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat herken ik, Ariëlla, die zoektocht als kids groter worden. Onze oudste komt ook in een nieuwe fase. Ik moet weer helemaal opnieuw nadenken, ja, precies, een zoektocht.. dat is het goede woord.

    Gister hoorde ik een preek uit Malejachi geloof ik (via internet) over 'stenen ruimen' voordat de Verlosser komt. Vond ik een mooie gedachte, waar ik nog steeds mee in mn hoofd zit.
    En niet alleen terug kijken naar dàt Hij kwam, dàt Hij echt deed wat Hij beloofd had, hoe donker het ook was. Maar ook ander advent... Jezus komt terug!
    Wat moet er nog 'opgeruimd'?
    Hoe kunnen we naar Hem uitkijken, wanneer zijn we er klaar voor (en ook voor de periode nèt ervoor!)..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is er op de site van youthalpha niets te vinden? De eo heeft ook een app voor momenten met je gezin met allerlei verschillende werkvormen voor diverse leeftijden. Misschien is daar wat op te vinden wat grote kids interessant vinden en bij jullie gezin past?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Marjolein, ik was al op zoek naar ideeën om met mijn zoontje bij advent en kerst stil te staan! Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je wilt reageren. Ik hoop dat je dat zult doen als de vrouw uit Spreuken 31:26 -Zij doet haar mond open met wijsheid,
onderricht uit genegenheid ligt op haar tong-